Egy okostelefon kijelzőjének meghibásodása az egyik legkellemetlenebb probléma, hiszen nagyon sok esetben nincs kompromisszum vagy köztes állapot, mint egy elfáradt akkumulátornál, amikor gyakoribb töltéssel még használható marad a készülék.
Természetesen ez nem minden esetben igaz, hiszen szoftveres és hardveres hibák esetén is előfordulhatnak olyan problémák, melyek csak kellemetlenné teszik a készülék használatát, és sok esetben nem igényelnek komplett kijelző cserét, mert a háttérben szoftveres hiba állhat. Hogy miként deríthetjük fel a probléma jellegét egy Huawei okostelefon kapcsán?
Előfordulhat, hogy csak egy alkalmazás okozza a hibát
Sajnos nagyon gyakori eset, hogy a kijelző látványos hibajelenségét nem hardveres hiba, elfáradt vagy fizikai erőhatásban megsérült panel okozza, hanem valamilyen feltelepített applikáció, esetleg egy vírus vagy más kártevő.
Nagyon lényeges, hogy a hibafeltárás kapcsán elengedhetetlen megnézni, miként tudjuk a mi okostelefonunkat csökkentett módban elindítani. Ez még a Huawei készülékei kapcsán is gyakran eltérő folyamat, így érdemes a támogatói oldalon az általunk használt modellt kiválasztva tudakozódni róla.
Vannak ugyanis olyan típusok, melyek egyszerűen újraindíthatók csökkentett módban, de a készülékek zömét ki kell kapcsolni hozzá, majd a bekapcsoláskor lenyomva tartani a hangerő csökkentését szolgáló gombot egészen addig, amíg a telefon el nem indul. Ha jól csináltuk, a bal alsó sarokban megjelenik a „Biztonságos mód” felirat.
Mit tegyünk a csökkentett módban?
Először is vegyük szemügyre a kijelzőt! Ebben az üzemmódban rendesen üzemel, eltűnt a hibajelenség, vagy ugyanúgy fennáll a probléma? Amennyiben ilyenkor is tapasztaljuk, akkor nagy valószínűséggel hardveres cserére lesz szükségünk, de ha a jelenség csökkentett módban nem jelentkezik, akkor meg kell keresnünk a bajt okozó applikációt.
Ehhez vissza kell lépnünk normál üzemmódba, és kitörölni a közelmúltban feltelepített szoftvereket, de nem árthat utána egy vírusirtó letöltése sem. Ha ez sem oldotta meg a problémát, akkor a gyári beállítások visszaállításával érdemes kísérletezni egy adatmentés után. Ha szervizbe kell vinnünk, ott úgyis törölnek majd mindent a telefonunkról, így legalább van lehetőségünk menteni az adatokat.
Mikor van szükség kijelző cserére?
Szoftveres hiba esetén a kijelző csere természetesen nem indokolt. Ha viszont bebizonyosodik, hogy konkrétan a panellal van probléma, akkor elengedhetetlen lesz az új alkatrész. Amennyiben fizikai sérülés, törés vagy repedés van a képernyőn, abban az esetben mindez természetesen nem is lehet kérdéses, de akadnak más egyéb jelenségek is, melyek elfáradó panelre utalnak.
Ide sorolhatjuk például a foltosodást, a csíkozódást, a villogást, de a kijelző problémájához kapcsolódik, illetve mindig csak cserealkatrésszel orvosolható az is, ha az érintőpanel elromlott, vagyis a készülék nem reagál az érintésünkre.